El Port de Tarragona ha iniciat els treballs de revisió de les infraestructures per si cal enviar aigua en vaixells a Barcelona. Els treballs consisteixen en la revisió de les antigues instal·lacions del Moll de La Rioja que fa trenta anys van servir per transportar aigua a Mallorca. La finalitat és tenir les instal·lacions preparades per poder acollir i carregar vaixells des del primer minut, si així ho requereix un empitjorament de les mesures per la sequera.
Segons l’ens portuari, els responsables d’obres i manteniment del Port també col·laboren amb Ematsa que, per iniciativa pròpia, fa una revisió i comprova el funcionament de la canalització. En els pròxims dies es farà el sanejament i les proves de pressió, però fonts del consistori asseguren que esperaran a rebre una comunicació oficial sobre l’activació de la mesura.
De la seva banda, el Govern assegura que el territori no és amo de l’aigua del Consorci d’Aigües de Tarragona que podria enviar-se en vaixells a Barcelona. El president del CAT, Joan Alginet, recorda que el Consorci no té les infraestructures habilitades i preparades per fer arribar aigua al Port i descarta fer una conducció alternativa pròpia per connectar la xarxa principal.
El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, justifica que el Govern tingui sobre la taula l’opció de portar aigua en vaixells des de Tarragona a Barcelona, perquè cal preveure totes les mesures si s’agreuja aquesta sequera. Ara bé, Salvadó recorda que el recurs sortiria de l’excedent del minitransvasament del CAT i que el territori no és el propietari d’aquesta aigua des de fa trenta anys.
La Plataforma en Defensa de l’Ebre adverteix que els excedents que vendria el CAT, s’haurien de treure d’un tram final del riu amb molt dèficit d’aigua i sediments. Adverteixen que el transvasament d’aigua en vaixells no ha funcionat quan s’ha fet servir i que és una opció molt cara