En el marc de l’estratègia de projecció internacional, el Port de Tarragona té previst participar en gairebé 40 fires comercials per captar nous clients i tràfics durant aquest any. El Port vol presentar els nous projectes que ja estan en funcionament, com el Moll de Balears, i els que ho faran properament dins del pla ”Horitzó 2023”.

L’equip comercial de l’Autoritat Portuària de Tarragona té previst visitar fins a 10 països com Egipte, Països Baixos, els Estats Units d’Amèrica, Suècia, Alemanya, Bèlgica, Itàlia o Portugal, entre d’altres, realitzant jornades de networking així com visites a possibles clients per explicar els beneficis que ofereix Tarragona com a node logístic per, d’aquesta manera, captar nous tràfics.

El representants de l’Autoritat Portuària aprofitaran aquestes fires i trobades per explicar els projectes estratègics del Port de Tarragona on hi destacarà l’Horitzó 2023, una any en el que conflueixen en el temps la posada en funcionament d’infraestructures clau per al creixement del Port de Tarragona com són la PortTarragona Terminal GuadalajaraMarchamalo, la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) i l’ampliació i millora de la terminal Intermodal de la Boella de la mà de CTC-Combi Terminal Catalonia (joint venture liderada per BASF).

A més del salt endavant que suposarà la posada en marxa de les dues connexions terrestres com són el Corredor del Mediterrani i el túnel del coll de Lilla. En l’actual situació sanitària moltes de les fires aposten encara per un format híbrid, una barreja entre una part presencial i una altra part online, per d’aquesta manera poder seguir endavant amb els esdeveniments programats. Es tracta d’un primer pas per retornar a una presencialitat plena quan les condicions ho permetin.

La primera fira on el Port de Tarragona hi serà present serà aquesta mateixa setmana a Fitur, Madrid, on s’hi tractarà el sector dels creuers que per aquest any té una previsió de 30 escales i 60.000 passatgers a Tarragona.