El Port de Tarragona ha tancat el 2022 amb gairebé un 20% d’ingressos superiors al 2021. En total, ho va fer amb 64 milions d’euros: superant els 30 milions de tones amb els productes agroalimentaris i càrrega general al capdavant. 

De fet, el tràfic de cereals, de pinsos i de farines han establer un nou rècord històric amb 5,95 milions de tones, superant els 5,76 milions del 2019. En conjunt, però els tràfics han estat relativament inferiors als del 2021, en què es van registrar més de 31 milions de tones. Els líquids a doll continuen liderant el tràfic de mercaderies de l’ens portuari amb 17,6 milions de tones.

Segons l’ens portuari, aquests resultats els permetran “seguir amb bon ritme el cicle inversor en les infraestructures estratègiques” a través de l’anomenat ‘Rumb #EcoPort 2027’. Es tracta d’una nova etapa inversora més sostenible que permeti “fer front als reptes de la diversificació de tràfics, la transició energètica i la transformació econòmica sostenible”, tal com han detallat des de l’APT.

En aquesta transformació del Port cap a una infraestructura verda i sostenible, l’APT preveu que l’any 2027 hagi finalitzat la construcció del contradic de Ponent, així com del conjunt d’actuacions de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL), de la Xarxa Natura 2000 i de les terminals Guadalajara-Marchamalo i la Boella.