El Port de Tarragona ha participat en el webinar organitzat pel Diario del Puerto, on s’ha explicat la nova estratègia en càrrega general i intermodalitat, sota la denominació “Horitzó 2023”. En la sessió hi ha participat el president del Port, Josep M Cruset, on ha manifestat que el Port de Tarragona vol esdevenir en hub logístic multimodal.

La idea és ser una infraestructura que potenciï l’intercanvi entre les diferents modalitats de transport amb l’objectiu d’optimitzar la cadena logística, fent-la més eficient i competitiva. L’intercanvi de modalitat de transport que s’ha produït històricament en els ports ha estat entre el mitjà marítim i viari, però en els últims temps el ferrocarril ha entrat amb força com a alternativa sostenible. El Port de Tarragona ha vist una oportunitat per créixer en aquest aspecte realitzant una aposta de futur per aquest transport.

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona ha explicat “la necessitat que els ports s’adaptin a una realitat cada cop més líquida, imprevisible i canviant”. Per a Cruset, fenòmens com la pandèmia de COVID19, la saturació dels ports xinesos i l’accident en el Canal de Suez, són exemples que mostren la feblesa del sistema logístic mundial amb un greu risc de ruptura d’estocs. El president de l’APT creu que aquest exemple són senyals que s’està produint “un canvi de paradigma on la Mediterrània s’està convertint en el destí de la relocalització d’empreses, des d’Àsia cap a Turquia i el Nord d’Àfrica”.

Josep Maria Cruset a l'oficina

Davant d’aquesta situació altament canviant, Cruset ha comentat que “el sistema portuari té per definició un comportament més pausat i una capacitat de resposta més lenta davant d’aquests canvis més ràpids i més profunds dels darrers temps”. Per al president del Port de Tarragona, “només els ports menys saturats, amb capacitat econòmica i amb capacitat de creixement, tenen més capacitat d’adaptació a aquesta realitat canviant i podran ser més competitius”.

Més notícies: