El Port de Tarragona ha iniciat aquest dijous el primer servei ferroviari regular multiclient TECO, un tren exprés de contenidors, a les seves instal·lacions. La connexió unirà Tarragona amb Andalusia i viceversa un mínim de dos cops per setmana, amb parades a Còrdova, Sevilla i San Roque, amb un temps de trànsit de 24 hores.
Les sortides i arribades seran els dilluns i els dijous i en funció de la demanda es podria fer una tercera expedició. El primer comboi fa 550 metres de llargada i ha transportat 1.500 tones de mercaderia. Ha sortit de la terminal de la Boella. Qualsevol empresa interessada podrà fer-ne ús, sigui per tràfics únicament continentals o amb component marítima.
Aquest nou servei és explotat per l’empresa de transport Multirail, que s’encarrega de la comercialització i captació de clients. La tracció va a càrrec de Captrain, mentre que Transpaís realitzarà la càrrega i descàrrega dels contenidors a la terminal de la Boella. El canvi d’ubicació del servei ferroviari, que fins ara s’operava a la terminal d’Entrevies, permetrà una millor gestió de les mercaderies i facilitarà la configuració de combois més llargs. També hi haurà un potencial increment de freqüències i la compatibilització amb els tràfics portuaris regulars ja existents.
D’entrada, es preveu que faran entrada al port composicions amb un mínim de 10 vagons, que sumen 20 contenidors, tot i que la configuració final és flexible en funció de la demanda.