El Port ha licitat la redacció del projecte constructiu d’electrificació de molls per permetre l’electrificació de maquinària i equips al moll de Castella sud. L’objectiu d’aquest contracte és avançar en els treballs de descarbonització i, concretament, que totes les grues es puguin connectar a l’energia elèctrica i que emprin energia elèctrica verda que es generi mitjançant energia fotovoltaica.
Actualment, les setze grues que desenvolupen les operacions d’estiba al Port de Tarragona són mòbils, del tipus Liebher/ Gottwald, i estan alimentades amb combustible fòssil, però estan preparades perquè amb una inversió del 10% de l’import de la grua, aproximadament, puguin funcionar amb energia elèctrica.
Atès l’objectiu de la descarbonització del Port de Tarragona, es pretén que totes aquestes grues es puguin connectar a l’energia elèctrica i, si és possible, energia elèctrica verda que es generi mitjançant energia fotovoltaica. La font d’energia es farà des de l’actual estació de transformació de tensió mitjana situada al moll de Castella, així com del subministrament i alimentació dels equips de càrrega i descàrrega situats al mateix moll.
El termini d’execució del projecte es preveu en quatre mesos.
Més notícies:
- Dispositiu a l’àrea de Tarragona i Barcelona contra una banda dedicada al blanqueig de capitals i el tràfic de drogues
- El Nàstic, representant català a l’Assemblea General de la RFEF
- El Nàstic Genuine tanca la primera jornada de la temporada amb bones sensacions
- El Club Tennis Tarragona es classifica per a la fase dinal del Campionat de Catalunya
- Joan Ramon Fallada: “Volem formar a professionals del dret, a activistes o a periodistes”