Aquest diumenge, el Moll de Balears del Port va rebre per segona vegada 3 creuers de forma simultània. Els passatgers que han arribat a Tarragona s’han distribuït en diverses visites pel territori per evitar una concentració en una única destinació.
Els creuers MSC Magnifica de la companyia MSC Cruises, el Costa Firenze de Costa Cruise Lines i el World Navigator d’Atlas Ocean Voyages van arribar a Tarragona aquest diumenge, entre les 7 i les 9 del matí. MSC i Costa ja operaven amb el Port, però Atlas Ocean Voyages estrena relació. Entre els tres creuers, sumen una capacitat de més de 8.500 viatgers.
L’aposta de creuers la Costa Daurada, consensuada per diverses institucions en la Taula Institucional de Creuers, passa per diversificar les visites a diferents punts del territori i evitar massificar només una ciutat. D’aquesta manera, des del moment en què es fa la comercialització del destí turístic, com des del moment en què s’ofereixen les sortides, els creueristes opten per múltiples destinacions que abasten tot el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.
El Port de Tarragona treballa per descarbonitzar l’activitat dels creuers. Està impulsant l’electrificació dels seus molls i destinarà una partida de 16 milions d’euros en el seu pla d’inversions a 4 anys per a l’electrificació del Moll de Balears, punt d’atracada de creuers, i dels molls de Cantàbria, Galícia i Andalusia, en la línia dels objectius de la UE de reducció de les emissions en almenys un 55% el 2030.
Actualment, l’impacte ambiental de l’activitat creuers sobre les zones habitades de la costa Tarragonina és gairebé nul, segons assegura el segon avanç de dades de l’estudi realitzat per l’empresa Tecnoambiente.