Aquest dimarts s’ha celebrat la segona comissió informativa del POUM, sota el títol ‘Tarragona, capital i territori’. Els diferents grups municipals s’han reunit en una sessió que, segons el conseller de Territori, Xavi Puig, ha estat “llarga i intensa, però productiva i enriquidora”.
Un dels temes més rellevants de la trobada ha estat els canvis a aplicar en les grans infraestructures de la ciutat. Per exemple, a nivell d’AP7, es vol ampliar el nombre d’entrades a Tarragona, ja que avui dia només n’hi ha una. Entre les solucions, es contempla fer-ne una a l’altura de Mas Enric, o a la Mora. Aquesta última té molt d’interès per la proximitat a l’A-7, fet que possibilitaria una connexió sense un fort impacte al territori.
També s’ha parlat de la permeabilitat i humanització de la T-11, la N-340 i la N-240, carreteres que han d’unir el centre de la ciutat amb Sant Salvador i els barris de Ponent i que, per tant, han de ser carreteres d’escala humana, amb bones voreres i un carril bici. El conseller de Territori i Sostenibilitat de la ciutat, Xavi Puig, ha matisat que “l’aposta és de convertir les carreteres en carrers”.
Puig ha celebrat la gran quantitat de propostes sorgides durant el debat de la comissió, alhora que ha recordat que no hi ha temps per “baralles estèrils i absurdes”. A la reunió també s’han tractat temes com són el medi ambient o la baixa capacitat hotelera tarragonina i, de cara als propers mesos de febrer i març, es preveuen un parell de sessions més, on, cada cop, les propostes seran més concretes.