El president de PIMEC, Antoni Cañete, ha reclamat davant el teixit empresarial de la província de Tarragona la
urgència d’una reforma de l’administració amb l’objectiu de simplificar, digitalitzar i millorar la coordinació dels processos administratius, amb especial
èmfasi en les necessitats de les empreses de menor dimensió. Ho ha fet en el marc del tour territorial ‘50 anys d’activisme empresarial’ que ha aplegat
més de 350 empresaris i empresàries de la DEMARCACIÓ al Palau Firal i de Congressos de Tarragona.
Durant la jornada, el president de PIMEC ha donat a conèixer algunes de les conclusions de l’estudi de la patronal ‘Burocràcia i competitivitat empresarial:
Diagnòstic i propostes’, a partir del qual es constata que l’Administració ja té el 70% de la documentació que exigeix a les empreses en els tràmits administratius.
En aquest sentit, Cañete ha explicat que “l’excés de regulació i la qualitat insuficient de la normativa estan provocant inseguretat jurídica i
dificultats per al seu compliment”, especialment per a les pimes.
El president de la patronal també ha parlat sobre altres temes d’actualitat, com la rebaixa de l’impost de societats en base a la dimensió de les pimes,
una proposta de PIMEC que ha estat aprovada recentment al Congrés dels Diputats. Aquesta reducció suposarà la rebaixa progressiva del 25% al 20% fins al
2030, amb un estalvi de 2.500 milions d’euros per a pimes que facturen entre 1 i 10 milions.