El projecte per connectar l’A-27 i l’autopista AP-2 a Montblanc ja està redactat i es podrà licitar l’obra en els pròxims mesos. Com ha explicat el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Santiago Castellà, el túnel i el nou tram de l’autovia A-27 va ser una obra molt complexa”, però el traçat fins a l’AP-2 és molt lògic i l’execució de l’obra podrà ser prou àgil, un cop adjudicada. Les obres podrien començar d’aquí a un any i mig i la seva execució duraria un any i mig més.

Castellà ha remarcat les moltíssimes possibilitats que representa la via per a la Conca de Barberà, per a atreure nova indústria amb l’atractiu de la logística i la transformació de producte.

Pel que fa a les queixes dels veïns de Lilla, el subdelegat ha assegurat que Carreteres de l’Estat està estudiant tots els requeriments que els han fet arribar, valorant la millora dels accessos al poble i també la possibilitat d’instal·lar pantalles que redueixen l’impacte sonor del trànsit.
El nou túnel del coll de Lilla de l’A-27 rep més d’11.000 vehicles diaris de mitjana des que es va entrar en funcionament fa un mes. Un 10% d’aquests vehicles són camions, tot i que els de mercaderies perilloses han de circular per l’N-240 o l’AP-2.