El projecte operístic ‘Rigoletto’ no tindrà continuïtat a la ciutat. Ho ha anunciat l’Ajuntament, que ja ha comunicat la decisió al seu impulsor, el baríton Àngel Òdena, que en va ser el protagonista. La conselleria de Cultura ha fet una valoració de l’impacte econòmic i social de la iniciativa per justificar que no tingui cabuda en la programació d’enguany.
El 9 de juliol de l’any passat, després de molts mesos de feina prèvia, el ‘Rigoletto’ tarragoní feia la seva posada en escena al teatre auditori del Camp de Mart. Àngel Òdena encarnava el protagonista principal d’aquesta primera gran producció operística genuïnament tarragonina. El van acompanyar un centenar d’artistes, entre ells Sabina Puértolas, Antonio Gandía, Carolina Fajardo i Mireia Tarragó. L’Ajuntament hi va destinar una cinquena part del pressupost. Aquest dijous, la consellera de Cultura, Inés Solé, ha detallat que el cost real per les arques municipals va ser de gairebé 160.000 euros. Una xifra que supera tot el que s’aporta pel Festival d’Estiu, ha dit. També ha explicat que un 20% de les entrades no es van vendre.
Solé, amb tot, posa de relleu l’impacte de ‘Rigoletto’ i la feina feta. Admet que la situació actual i amb els números a la mà no és viable repetir l’experiència, però que l’òpera serà present a la programació cultural.
L’Ajuntament ja ha comunicat la decisió a Àngel Òdena, que ho ha lamentat a través de les xarxes socials. S’ha referit a Rigoletto dient que va tenir “un nivell artístic equiparable a qualsevol teatre Europeu d’alt nivell”. I afegeix, “vam crear veritable indústria cultural del territori, donant feina a més de 150 persones, amb convenis amb escoles de dansa, escoles de maquillatge on joves músics (a part dels professionals) van compartir orquestra amb gent de cors de Tarragona. Institucions, empreses privades i sobre tot públic van fer que fos un èxit rotund com feia anys no es veia a la ciutat”.