Finalitzada la temporada d’estiu, el sector turístic de la ciutat s’apropa en xifres al 2019. Amb un fort predomini de visitants d’arreu de l’estat i un creiexement total de les pernoctacions d’un 42,2%, respecte al 2020, la conselleria de turisme de Tarragona parla de recuperació.

Tarragona torna a posicionar-se a prop de les xifres turístiques de l’any 2019, amb prop de 525.000 pernoctacions i un creixement del 27% en càmpings i del 122% en hotels, respecte a l’any 2020. La ciutat tanca la temporada d’estiu amb una tendència a l’alça, on ha predominat el turisme nacional, deixant en segon lloc al francès, als hotels, i a l’holandès, pel que fa als càmpings.

Segons l’alcalde de Tarragona i conseller de turisme, Pau Ricomà, es tracta d’un any de recuperació en el que es continua apostant per un turisme de convivència amb la ciutat.

I en aquesta aposta per un turisme desestacionalitzat, es treballa en l’acollida de fam trips a la ciutat, com també de convencions i congressos, ara que el sector dels negocis ha retornat a la presencialitat en les trobades. També, el patrimoni de Tarragona ha estat l’escenari de 92 produccions audiovisuals i fotogràfiques en el transcurs del 2021.