El Senat reclama millores a la gestió del tall de tren entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders.
La cambra alta ha aprovat, a proposta d’ERC, una moció que demana millorar-ne la gestió
i que se segregui el trànsit de mercaderies amb una línia exclusiva a l’interior. Els punts concrets que es recullen al text demanen reforçar el servei alternatiu d’autobusos i establir mesures compensatòries per als usuaris, bé sigui subvencionant del tot el transport o amb la devolució parcial dels abonaments. També demana un flux informatiu actualitzat al moment per conèixer incidències, que la plataforma de mercaderies estigui allunyada dels nuclis urbans i que s’ampliïn i s’arrangin les estacions afectades.
La senadora republicana Laura Castel ha recordat que les obres del tall actual es fan per ampliar el túnel de Roda de Berà a les mides necessàries per encabir-hi el tercer fil, una qüestió “crítica” de futur perquè l’augment del trànsit ferroviari de mercaderies, en explotació mixta conjunta amb viatgers, “acabarà fent col·lapsar el servei”.
Castel ha afegit que es calcula que la posada en marxa del corredor mediterrani multiplicarà per vuit el volum de trens de mercaderies, amb trens més llargs i amb més freqüències.
També ha alertat que “la saturació serà permanent i anirà empitjorant.
La moció ha comptat amb els vots favorables de tots els grups menys el dels socialistes.