El Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) va atendre durant el 2022 un total de 214 dones, 56 més que el 2021, en què es van atendre 158 dones. Aquestes atencions van generar 331 actuacions relacionades amb la primera acollida i assessorament; 253 actuacions realitzades pel servei d’assessorament psicològic; i 114, pel servei d’assessorament jurídic, sumant un total de 698 actuacions.

D’aquestes 698 actuacions, 293 es van tramitar de forma presencial, 223 per correu electrònic i 182 telefònicament. Durant el 2022 es van detectar entre totes les atencions realitzades 60 casos de violència masclista, 8 més que l’any 2021, en què el servei en va identificar 52.

Sobre aquestes dades, la consellera de Feminismes i LGTBIQ+, Cinta Pastó, ha explicat que “durant el 2022 s’ha tornat a les tres vies d’atenció a les dones: l’atenció presencial mitjançant cita prèvia, la telefònica i el correu electrònic, per la qual cosa s’ha notat un increment de consultes respecte del 2021 i especialment durant el 2020, l’any d’inici de la pandèmia”.

El SIAD va gestionar, a més, 966 consultes el 2022 (per 552 del 2021, és a dir, 414 més), de les quals 528 van estar relacionades amb l’àmbit psicològic i 318 amb l’àmbit jurídic. La resta de consultes van estar relacionades amb els àmbits de Serveis Socials (48), violència (42), laboral (15), formació (2), salut (2) i altres àmbits diversos (11).

El SIAD ha estrenat imatge aquest 2023, en sintonia amb la pròpia evolució del servei. Amb la nova imatge, segons explica el personal responsable del servei, “es vol arribar al màxim nombre de dones possible, en particular a dones joves, reflectint que és un servei per a totes les dones”.

Més notícies: