L’exposició, dissenyada per La Fundació La Marató de TV3, recorre les tres dècades d’història de la iniciativa solidària, amb els cartells que han identificat cadascuna de les edicions com a protagonistes. Els plafons de l’exposició també inclouen els noms dels presentadors que la van guiar, el marcador econòmic assolit, les quantitats de projectes finançats i d’equips de recerca implicats i un codi QR que connecta amb l’espot d’aquell any.
La iniciativa, que romandrà al vestíbul del Teatre Tarragona fins al 14 de febrer, vol homenatjar la ciutadania per la seva implicació solidària en aquests trenta anys. A més, el director de la Fundació La Marató de TV3, Lluís Bernabé, ha matisat que, rere el repàs històric, es pretén sensibilitzar sobre la importància de les fites assolides fins al moment.
En total, al llarg d’aquests trenta anys, La Marató ha recaptat gairebé 225 milions d’euros, per finançar un miler de projectes on han participat al voltant de 10.000 investigadors. També, s’han creat 810 llocs de treball.