El Port de Tarragona calcula que el tall dels seus accessos ha comportat una davallada de la circulació de camions del 85%. Si bé aquest dilluns hi havien transitat 1.024 vehicles pesants entre les 6 del matí i les 12h del migdia, aquest dimarts les protestes dels pagesos han fet que només n’hi hagin circulat 176.
A més, l’acció de protesta dels agricultors ha reduït els lliuraments de cereals que s’han fet al Port entre les 6h del matí i les 12h del migdia en un 60%. S’ha passat dels 374 de dilluns als 151 d’aquest dimarts.
El director de desenvolupament corporatiu del Port, Joan Basora, assegura que les repercussions econòmiques seran molt importants i espera a la quantificació que facin les empreses afectades per fer públics els resultats. Basora rebutja que situïn el Port com una de les causes dels problemes de l’agricultura i la ramaderia. Diu que l’activitat d’estiba i desestiba de mercaderies que s’importa a Tarragona no té una significativa afectació en el sector primari de Catalunya. Remarca que es tracta de productes que l’agricultura del país no produeix o que necessita perquè no existeixen al mercat. Basora apunta que les necessitats del mercat espanyol són tres vegades superiors al que pot aportar la collita nacional.
També s’ha indicat que des del Port s’exporten caps de bestiar d’explotacions catalanes i aragoneses i s’importa fruita tropical que no es produeix a Catalunya.26 milions de tones que la collita nacional no cobreix per sequera, 9 milions de tona. Hem de donar resposta