El trànsit s’estabilitza a l’AP-7 després de l’augment que va experimentar amb l’alliberament dels peatges. El major volum de vehicles que hi circulen fa que hi hagi més accidents però no en proporció a l’increment de la mobilitat que es registra en tot el recorregut de la via ràpida.

Durant el 2023, l’AP-7 va registrar tres víctimes mortals en accidents que van passar a les comarques tarragonines. La N-420 i la C-37 també van sumar tres morts cadascuna i van ser les tres vies amb més finats. Actualment, Trànsit ja no parla de punts negres a les carreteres del territori perquè l’accidentalitat està més repartida.

L’AP-7 segueix sent la via amb més capacitat i amb més volum de vehicles. L’alliberament dels peatges, l’1 de setembre de 2021, va empènyer molts conductors a utilitzar aquesta carretera d’altes prestacions, que deixava de ser de pagament, i després d’un increment molt fort inicial ara la quantitat de cotxes i camions que hi circulen s’ha estabilitzat. Albert Raül Esteban, cap del servei territorial de Trànsit a Tarragona, ha explicat a Tarragona Ràdio que, amb tot, l’AP-7 no està acumulant una accidentalitat en proporció a l’elevat ús que se n’està fent.

L’autopista AP-7 va registrar dues morts menys l’any passat respecte al 2022.