L’Ajuntament de Tarragona descarta assumir el traspàs dels trams urbans de la N-340 si l’Estat no deixa abans la infraestructura en situació òptima. El portaveu d’ERC i conseller de Territori i Mobilitat, Xavi Puig, ha replicat així les paraules del subdelegat del govern central en la tertúlia política de Tarragona Ràdio. Santi Castellà havia dit a l’emissora municipal en una entrevista que el conveni estava a l’espera de la signatura del consistori per fer la recepció.
Puig ha explicat que la proposta d’acord no contempla el requisit que l’Estat traspassarà la infraestructura amb el ferm i la il·luminació adequada. Sí que s’inclou la construcció d’un carril bici des de al rotonda de la Savinosa fins Altafulla, l’ampliació del pont del Francolí i la instal·lació de pantalles acústiques. El conseller de Territori indica que l’Estat ho assumeix tot menys el quart punt i pensa que això ‘pot ser mal negoci’ per a l’administració local.
Diu que si els trams no se cedeixen en bon estat, no es pot assumir el traspàs. Fa referència a la situació de la N-340 en el tros del Tanatori. El responsable municipal de Territori mostra la predisposició a treballar lleialment envers l’Estat per tancar un acord però té clar que l’ajuntament ‘ha de fer valer els seus interessos’.
Planteja la possibilitat de retallar els quilòmetres que es traspassen a l’Ajuntament o fer únicament la inversió. També hi cap la possibilitat que l’ajuntament assumeixi la inversió i ho autoritzi l’administració espanyola. Xavi Puig recorda que a l’Estat l’interessa treure’s de sobre la despesa que comporta el manteniment de 20 quilòmetres de carretera i que l’Ajuntament vol disposar d’aquests trams urbans.
El PSC, ‘preocupat’ pel bloqueig al traspàs de carreteres
Els socialistes tarragonines no entenen perquè el govern municipal no ha volgut signar encara el conveni per traspassar 20 quilòmetres del tram urbà de la N-340 quan s’havia arribat a un acord amb la subdelegació al novembre.
La portaveu del PSC, Sandra Ramos, ha explicat que ERC s’ha tret de la màniga una nova condició que no figurava en la proposta negociada i que es refereix a les condicions dels trams de la via que es traspassen.
Ramos alerta que si no s’actua amb celeritat pot posar-se en perill un projecte de 6 milions d’euros que es nodrirà dels Fons Next Generation. S’ha d’executar abans de 2026 però es calcula que pot trigar fins a 2 anys i mig en fer-se realitat. Per tot plegat, la portaveu socialista a l’Ajuntament demana que no es posin ‘pals a les rodes.
Diu que el document està a punt de portar-se a licitació i només queda la signatura.
Ramos assegura que la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, es va mostrar sorpresa per les modificacions que plantejava l’Ajuntament i va explicar en la seva darrera visita a Tarragona que hi havia un acord tancat des de finals de l’any passat.
Més notícies:
- El Nàstic torna al Nou Estadi amb l’opció de poder utilitzar David Concha
- Més de 300 professionals es reuneixen a Tarragona en la IV Jornada de Treball Social Sanitari
- Detinguts els presumptes autors del llançament de pedres contra autobusos de l’EMT
- L’Hospital Joan XXIII celebra el Dia Mundial de la Prematuritat amb una trobada de famílies
- Joan Alginet renuncia a la presidència del CAT per forçar al Govern a “agilitzar el relleu”