El tren-tramvia del Camp de Tarragona entrarà a la ciutat per una N-340 més urbana i tindrà diversos ramals a partir de la Imperial Tarraco. És la proposta que negocien Territori i l’Ajuntament de cara a la segona fase del projecte. El consistori tarragoní celebra que l’Estudi d’Impacte Ambiental estigui en consonància amb les al·legacions que va presentar.

L’Estudi d’Impacte Ambiental del tren-tramvia del Camp de Tarragona avala no usar la línia d’Adif i fer un traçat nou amb ample europeu entre l’estació de Salou – PortAventura i Vila-seca, i entre Reus i Tarragona. Ara, Territori l’ha d’integrar al projecte constructiu de la infraestructura, que determinarà el sistema de tracció dels combois. Un mecanisme que, a petició dels ajuntaments, entre ells el de Tarragona, vol evitar una catenària aèria, especialment als nuclis poblats.

El conseller de Territori, Xavi Puig, ha celebrat que el projecte avanci i que ho faci en la línia de les al·legacions que van presentar. Explica que la segona fase, la que afecta la ciutat, encara trigarà en arribar però que s’està acabant de dibuixar amb la Generalitat. Ara per ara, l’entrada del tramvia serà a través d’una N-340 que també canviarà de cara i serà més amable. Arribarà a la plaça Imperial Tarraco i, d’aquí, la idea és que tingui dos o tres ramals amb parades a l’hospital Joan XXIII, Sant Pere i Sant Pau i la Part Baixa-estació de trens.

La previsió és enllestir el projecte constructiu de la primera fase en les properes setmanes per, posteriorment, adjudicar els treballs durant el 2023. En una segona fase que es farà en paral·lel i que es troba en fase de redacció, s’uniran les ciutats de Tarragona i Reus.