La generalitat considera inacceptable que el Pla Estratègic d’Infrastructures del govern de l’Estat No contempli una línia adequada d’Alta Velocitat entre Tarragona i Castelló. Es demanava que fos de 4 vies, dos per sentit de tal manera que mercaderies i passatgers poguessin viatjar per separat.L’executiu català critica que el Pla No especifiqui aquesta separació ni tan sols concreti que la circulació es faci amb Alta Velocitat.El corredor de gran velocitat va ser una petició efectuada pels governs de la Generalitat Catalana i valenciana. A finals de juny, els consellers de Política Territorial de les dues autonomies es van reunir a València per parlar d’infrastructures.En aquesta trobada es va acordar fer front comú per aconseguir el corredor.El Conseller d’Obres Públiques i Política Territorial, Joaquim Nadal, insisteix en dir que és imprescindible per garantir el transport eficient de mercaderies i passatgers en Alta Velocitat.Divendres passat, el Consell de ministres va aprovar el Pla Estratègic d’Infrastructures i transport entre el 2005 i el 2020.La generalitat considera que el text on es parla de l’Alta Velocitat entre Tarragona i Castelló és ambigu i No concreta la seva posada en marxa.Política Territorial i Obres Públiques ha anunciat que seguiran exigint al govern espanyol que la línia del TGV garanteixi les vies suficients pel transport de mercaderies i passatgers.
Redacció Tarragona Ràdio