El futur tanatori que hi haurà al costat del cementiri tindrà cinc sales de vetlla i una coberta enjardinada. Anirà en paral·lel als murs de l’equipament històric i hi estarà connectat per l’interior perquè els usuaris hi puguin passejar d’una manera relaxada. L’edifici tindrà dues plantes i es construirà seguint criteris mediambientals i sostenibles. Les obres arrencaran a finals del 2021 i la previsió és que es posi en marxa durant el segon semestre del 2023. Serà el segon tanatori-crematori que hi haurà a la ciutat, després del que gestiona l’empresa mixta SERFUMT.

Es tracta d’un projecte que impulsa la Fundació Hospital Sant Pau i Santa Tecla, responsable de la gestió del cementiri de Tarragona. El gerent del cementiri, Jordi Cañellas, avança que la nova actuació potser farà reordenar l’accés a les instal·lacions.

La construcció, gestió i explotació es farà de la mà de l’empresa Mémora. El gerent a Tarragona, Xavier Rios, ha explicat a Tarragona Ràdio que les instal·lacions seran modernes en un enclavament idoni per un servei d’aquestes característiques.

El nou edifici funerari estarà situat en una parcel·la de més de 4.200 m2 i tindrà una superfície total de gairebé 3.000 metres quadrats. El projecte representarà una inversió total directa de més de 6 milions d’euros.