El jardí del Banc d’Espanya s’obrirà a la ciutadania els dies 18 i 19 de setembre. Ho farà en el marc de la Nit Tarragonina de les Ciències. I és que l’Ajuntament i els instituts d’investigació implicats en el projecte muntaran activitats de divulgació científica en horari de tarda. D’aquesta manera, els tarragonins i les tarragonines podran accedir a l’espai, després de molt de temps, i com a prèvia a l’actuació que s’hi ha de fer per arranjar-lo i obrir-lo de manera permanent. Es troba en fase de licitació i compta amb un pressupost de 35.000 euros. Aquesta és la primera fase d’un projecte global per convertir l’emblemàtic edifici de la Rambla Nova en un centre de divulgació científica.
En una entrevista al Matí de Tarragona Ràdio, el conseller d’Educació, Ocupació, Desenvolupament Econòmic i responsable del Banc d’Espanya, Francesc Roca, ha avançat que al setembre ja es podrà fer un primer tast dels jardins del Banc d’Espanya amb activitats que aniran a càrrec de l’ICAC, l’ICIQ i l’IPHES.
D’altra banda, Francesc Roca ha confirmat el que avançava Tarragona Ràdio: finalment, el projecte del Banc d’Espanya optarà a finançament de l’Estat. I és que s’ha lliurat la documentació necessària per rebre subvenció de l’1,5% Cultural de Foment. El projecte, en el seu conjunt, suposa una inversió de 3,2 milions d’euros.