Les empreses de lloguer de patinets elèctrics desembarcaran a la ciutat a mitjan octubre. Tres companyies s’han interessat per oferir aquí els seus serveis. Això serà un mes després de l’entrada en vigor de la nova ordenança de convivència que regularà la circulació de vehicles. És l’anomenat projecte ‘Tarragona, ciutat 30’. Aquest serà el límit fixat per la majoria de carrers a partir de dilluns vinent, dia 14.

El mateix dia que arrenca el curs escolar, la ciutat començarà a aplicar la nova ordenança que afecta la mobilitat. Es busca millorar la convivència entre els diferents mitjans de transport, vehicle privat, bus, motos, bicicletes, patinets, monopatins i vianants, incrementar la seguretat i reduir sorolls i contaminació. Tarragona se suma així a una mesura que ja apliquen ciutats com València, Sevilla o Saragossa, però que té a Pontevedra com a principal referent. I és que la ciutat gallega no registra cap atropellament mortal des de 2011. Tarragona, des de 2013, n’ha sumat 6 i 16 persones més han mort per accident.

El conseller de Territori i Mobilitat, Xavier Puig, ha admès que es tracta d’un canvi radical, dels de més envergadura duts a terme a la ciutat en les últimes dècades. La premissa és clara.

I és aquí on el patinet elèctric jugarà un paper fonamental. Tres empreses començaran a operar a la ciutat a partir de mitjan octubre. Elles s’encarregaran d’habilitar aparcaments amb un màxim de 20 vehicles cadascun. Cada empresa podrà posar-ne en circulació 500, a molt estirar.

La nova ordenança estipula que les bicicletes i patinets elèctrics hauran de circular per la calçada i per carrils bici, si n’hi ha. No podran superar, però, els 25 km/h. Els patinets hauran de ser conduïts per majors de 16 anys. En cas de zona de vianants, no podran superar els 6 km/h i hauran de respectar una distància mínima 1,5 metres respecte les persones i portals. Si no es poden guardar 5 metres lineals no hi podran circular.