El comerç de la ciutat valora positivament les primeres setmanes després del confinament. El sector admet que, per ara, els compradors estan responent millor del que esperaven. Un dels atractius és les rebaixes, que arrenquen oficialment aquest 1 de juliol però que, a la pràctica, ja estan en marxa a la majoria d’establiments.

Les grans superfícies, de fet, ja van tornar oferint importants descomptes per animar una clientela necessitada de productes però també afectada per la crisi, en bona part.

Des de la Via T es fa una crida a apostar pel comerç de proximitat, a la vegada que s’insta el petit empresari a invertir en campanyes per fer pinya i poder tirar endavant entre tots. El president de l’associació comercial, Salvador Minguella, ha explicat a Tarragona Ràdio que serà un any dur pel comerç, amb menys vendes per la caiguda del turisme, però està content per com ha anat el retorn després d’aquests mesos d’aturada per la Covid. Ja avança que tenen en ment campanyes des d’ara i fins el Nadal, que es reforçarà.

Un sector que va haver de reaccionar davant la negativa inicial de l’Estat a habilitar el període de rebaixes d’estiu perquè no les tenia totes en matèria de seguretat. El president de PIMEC Comerç Tarragona, Florenci Nieto, recorda que representen més del 50% de la facturació anual.

Unes rebaixes d’estiu que ja porten a l’obertura de comerços aquest diumenge en punts com Parc Central.