Escoltem la veu de l’alpinista basc Juanito Oiarzabal, que va ser el primer de l’estat i el sisè del món en assolir el cim de les catorze muntanyes PRINCIPALS de 8.000 metres de la Terra. Va ser també el quart en la història en fer-ho sense ajuda d’oxigen addicional. Ha trepitjat dues vegades els tres cims més alts de la terra, l’Everest, el K2 i el Kangchenjunga… Actualment és la persona que té el rècord mundial de vuit mils ascendits, amb més de 25… El Juanito també havia d’estar resseguint la mítica i blanca espina de drac que deuen veure el Ricard Fernández i la resta d’alpinistes que acompanyaran l’Òscar Cadiach fins al seu 14 vuitmil principal, el Broad Peak. En el programa d’avui hem fet com el Juanito; els hem acompanyat des del sentiment i en la distància. Això avui, la setmana vinent tindrem un Pont de Mahoma especial, coincidint amb el moment de l’atac al cim dels companys de cordada, que provarem d’explicar-vos en directe… El compartirem amb grans alpinistes, com el Juanito Oiarzabal. Tornarem al país, per saludar també a cracks de casa nostra.. I ja no us avancem res més… Encara no sabem ni dia, ni hora; dependrà de la informació que ens arribi des del Camp Base. Aquesta setmana han finalitzat l’aclimatació i ara només esperen una finestra de canvi de temps per atacar cim. També han visitat el Memorial Art Gilkey, en record al Manel de la Matta….
Per cert, que els companys que van fer el trekking fins al CB del Broad Peak ja trepitgen les nostres contrades…
D’altra banda, hem anat al Pakistan, a la regió coneguda com Baltistán. Davant dels nostres ulls hem contemplat com s’erigeix un dels desafiaments més desitjats i temut a l’hora; la paret vertical més alta del món. Un gran bloc que pertany a la Gran Torre del Trango. A banda dels seus més de 6.000 metres, es resisteix a aquells que la volen dominar per l’exposició a les inclemències del temps, com el vent i els efectes de l’altura. Els que voleu adrenalina al 200%, allà en trobareu per tots els cantons. Més de 6.000 metres de verticalitat impossible. Parlem amb David Palmada (Pelut) que hi anirà aquest mateix mes.
També hem congut a un aperturista que juntament amb el Paca i el Jan Casas va equipar la que podem considerar com una de les vies més difícils de Montserrat en artificial; CONTINÈNCIA DE CONCIÈNCIA (A4+). Hem parlat amb el Dani Brugaroles, amb el que també hem conegut el material que ell mateix distribueix a Kop de Gas; una empresa catalana que va néixer amb la voluntat d’aportar alguna cosa més al mercat dels productes relacionats amb l’escalada i l’alpinisme. Qualitat i feina feta al país. 100% fabricat aquí, amb empreses i subministradors d’aquí.
Finalment, encara ens ha quedat temps per trepitjar el cim de Catalunya, la Pica d’Estats. El company d’aquesta casa, Joan López Soler, i va anar fa alguns dies i ens ha portat una petita impressió des dalt dels seus 3.143 m