El Port de Tarragona celebra que s’hagi aconseguit reflotar el buc que barrava el pas al canal de Suez tot i que les afectacions directes han estat mínimes. Només una embarcació d’alfals que dissabte va marxar fins els Emirats Àrabs i una altra d’animals estan a l’espera de poder seguir el recorregut fins arribar al destí. Les terminals on operen petroliers amb Repsol i ASESA treballen amb normalitat i alguna de les que treballa en el transport de contenidors s’ha vist afectada per algun endarreriment, però mínim. Sí que el Port de Tarragona calcula que notaran els perjudicis que arribin de manera indirecta i que es traduiran en un increment de preus, sobretot del carburant, marcat per la inestabilitat de mercats que ha generat l’incident al canal egipci.

La presidenta de l’Associació de Consignataris de Tarragona, Laura Ferrario, ha explicat a Tarragona Ràdio que si bé no és el mercat principal sí que pot trencar cadenes logístiques. Embarcacions que venien d’altres ports i que no arribaran.

L’embarcació accidentada a Suez transportava 20 mil contenidors que col·locats en filera equivalen a una distància entre Tarragona i Barcelona i tornar. Posats un damunt l’altre seria una alçada similar a un gratacels de 18 pisos com el Santander.

Per la ruta marítima afectada passa el 12% del comerç mundial. Per cada dia que el vaixell continuï encallat, es perden 8.000 milions d’euros.