El Port de Tarragona desmantella la fàbrica de ciment construïda el 2008 a tocar de l’escullera. La primera fase del projecte ja s’ha dut a terme i ha consistit en retirar els elements aprofitables de la cimentera. La mesura preveu eliminar unes 8.000 tones anuals de CO2 i evitar el pas de 35 mil camions anuals per les instal·lacions, en una zona on cada any ja en passen 90.000. La segona intervenció arrencarà en breu, quan es disposi dels informes favorables. En el seu moment, la fàbrica va costar 10MEUR però la infraestructura no va entrar mai en servei per la crisi del sector de la construcció.

Amb el nou ús, es reduirà la contaminació acústica, ja que la planta en funcionament hauria superat el llindar dels 70 decibels, a més de disminuir l’emissió de partícules.

Es preveu eliminar la torre de la cimentera, de 50 metres d’altura, i que és visible des del Balcó del Mediterrani i des del mar. L’actuació es fa d’acord amb el pla de sostenibilitat del Port. També permetrà millorar la competitivitat de l’autoritat portuària en productes agroalimentaris.

El president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, assegura que guanyaran en competitivitat però també en la millora del skyline de la Ciutat.

L’empresa Ership invertirà 2,4 MEUR adquirint la concessió de 34.000 m2, el total que ocupava la planta cimentera. L’empresa farà tasques de millora en una nau existent de 12.000 m2 i en construirà una de nova de 7.400 que emprarà per a emmagatzematge.
Això li permetrà Incrementar el seu tràfic de cereals en 200.000 tones anuals.

Un altre tràfic que també en sortirà reforçat és el de Project Cargo. El nou terminalista renuncia a 6.000m2 de superfície no construïda. Un fet que permetrà a l’empresa veïna Schwartz Haumont ampliar la seva activitat de fabricació i muntatge d’estructures industrials.