El primer Amparito Roca del rellotge carilló de Tarragona ha sonat aquest migdia en un ambient festiu a la plaça Corsini. A les dotze en punt s’han obert les portes del mecanisme i els elements del Seguici han començat a passejar per l’estructura circular. Molts tarragonins no s’han volgut perdre aquest moment històric per la ciutat. A partir d’ara ho farà cada dia al migdia i a les 18h. A l’estiu també es podrà veure en acció a les 20h.

L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha manifestat que amb la posada en marxa del carilló es posa la cirereta al pastís, culminant el projecte del Mercat Central i generant un nou pol d’atracció.

Els minuts previs a la inauguració han estat amenitzats pel cor de l’escola Joan Roig. Petits i grans s’han acostat a la plaça Corsini per ser els primers en veure el rellotge.

Una de les primeres proves de foc del carilló serà aquest proper 31 de desembre a la nit, quan tocarà les 12 campanades al ritme de l’Amparito Roca. Elvira Ferrando, consellera de Comerç i presidenta d’Espimsa, diu que el rellotge està cridat a ser un element d’atracció, especialment pels turistes.

Així ho esperen els paradistes i també els comerciants de l’entorn. Josep Maria Juan és el president de la Unió d’Empresaris del Voltant del Mercat.

Fins i tot des de Reus esperen que el rellotge carilló sigui un revulsiu comercial de la ciutat perquè això beneficia el territori en el seu conjunt. Montserrat Caelles, regidora de Comerç i Cultura de l’Ajuntament de Reus, pensa que és un encert, especialment per apostar pel Seguici i per les tradicions. Ho ha dit en declaracions a Tarragona Ràdio.

El rellotge carilló de Tarragona és el primer de Catalunya i el 15è que hi ha al conjunt de l’Estat.