El Port de Tarragona, l’Ajuntament de Vila-seca i Repsol l’han presentat amb una visió de territori i que agrupa el desenvolupament econòmic en el camp de la logística, la indústria petroquímica i el turisme. El cost de tot el projecte s’apropa als 260 milions d’euros.
Els fons europeus Next generation permetran una injecció de capital per portar a terme el desenvolupament del projecte d’una forma més immediata. Entre les accions previstes destaca la construcció del nou contradic dels Prats, que permetrà l’ampliació del port i les operacions del complex petroquímic i la Zona d’Activitats Logístiques. A més, s’aprofitarà per connectar-lo amb el futur espai natural ambiental Xarxa Natura 2.000 que preveu la recuperació d’aiguamolls i dunes. Es pretén recuperar el passeig marítim de la Pineda i regenerar l’ecosistema marí.
El president del Port, Josep Maria Cruset, ha destacat que el projecte farà Tarragona el node logístic europeu i que permetrà la recuperació post pandèmia.
El projecte ha adoptat el nom de l’assentament romà situat gairebé en l’epicentre de l’espai geogràfic on es desenvoluparà l’activitat. Permetrà la cohesió territorial de tres sectors que sempre han treballat per separat, però que han conviscut junts. S’estima que donarà feina a més de 4.000 persones.
El Port ha anunciat que és un projecte madur i que en pocs mesos es podrien activar les licitacions per poder treballar. Ja s’ha presentat al govern i als ministeris d’Indústria i Sostenibilitat.