El turisme de proximitat esmorteeix la caiguda del client rus a la ciutat de Tarragona.

Els hotels han tancat l’agost amb una ocupació d’entre el 90-95%, molt similar a la de l’any passat per aquestes dates. El juliol també va anar bé i es va omplir un 85% dels 2.400 llits que configuren l’oferta hotelera a la ciutat.

Per tot plegat el sector parla d’una campanya d’estiu satisfactòria i positiva.

El francès continua sent el principal mercat estranger i consolida el creixement que ve experimentant els últims quatre o cinc anys.

La principal novetat de la temporada ha estat l’augment dels turistes catalans i espanyols, que han perdut la por a sortir de vacances. Aquest increment ha permès amortir la pèrdua de clients russos que, amb tot, no s’ha notat tant com a la Costa Daurada central, amb una reducció que s’aproxima al 50%.

En una entrevista a Tarragona Ràdio, el president de l’Associació d’Hotelers de Tarragona, Xavier Jornet, ha destacat la recuperació dels clients de proximitat. Diu que la gran noticia és que també n’han vingut més fora de la temporada forta. 

Fer una aposta més clara pel patrimoni i atreure més visitants fora dels mesos d’estiu són alguns dels reptes,m segons Jornet. També millorar la formació i aconseguir una major professionalització del sector. 

Els hotels de la ciutat esperen bons nivells d’ocupació també al setembre, tenint en compte que Santa Tecla genera cada cop més interès.