15 mil usuaris del tren es veuen afectats des d’aquest dimarts i fins el 2 de març pel tall ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç per les obres al túnel de Roda de Berà.
Cadascú d’ells ha dissenyat el seu propi desplaçament a Barcelona que la majoria ha de cobrir pràcticament a diari.
Des de primera hora del matí, s’han format cues controlades de gent a la nova parada de l’avinguda de Roma per agafar un bus directe a Sant Vicenç. Hi ha 34 freqüències des de les 5.34h i el darrer arriba a les 22.30h.
A mesura que han passat les hores, les cues s’han reduït. El mateix ha passat a la plaça dels Carros on s’han habilitat busos a Sant Vicenç però amb parades a Altafulla i Torredembarra. Hi ha 44’ de trajecte.
Des de l’Estació d’Autobusos, l’empresa Plana ha ampliat a 9 els viatges d’anada a Barcelona. N’hi haurà altres 9 de tornada. A més, s’ha posat en circulació l’abonament T10/120 de 40 euros. El bitllet costa 4 euros davant els prop de 18 actuals.
En total, s’han habilitat 83 busos amb 30.500 places que gestiona la UTE Serveis Busos. A més, s’han habilitat 4 microbusos per a persones amb mobilitat reduïda.
En aquest primer dia, la percepció en estacions com Tarragona i Sants és que hi ha hagut menys viatgers dels habituals i que els usuaris han buscat alternatives, com el vehicle privat i l’alta velocitat.
- La ciutat de Tarragona projecta el seu primer cementiri civil i públic
- El cantautor Adrià Pagès ens presenta el seu dic debut: Només mor el que s’amaga
- CaixaForum Tarragona explora les olors
- El Partit Popular demana la suspensió de la taxa turística
- Els Comuns han posat en valor els avenços socials que va suposar la proclamació de la República