Els càmpings tarragonins han perdut un 30% de pernoctacions respecte el 2019, unes dades que no desmereixen la temporada. Així ho sosté la nova presidenta de l’associació de càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Mireia Sans. Recuperar els mercats estrangers que ens han deixat de visitar amb la pandèmia és el gran repte de cara al 2022.
El sector del càmping no s’escapa de la crisi i travessa un moment complex, com tot l’àmbit turístic de les comarques tarragonines. Fins el 15 de setembre, s’han realitzat més de 4,7 milions de pernoctacions en establiments de la demarcació, el que representa una davallada del 31,5% respecte l’any previ a la crisi sanitària, el 2019. El client nacional i de proximitat ha permès salvar els mobles, especialment al final de la temporada, entre finals d’agost i durant el setembre. Durant aquest període, les dades s’han assimilat més a les d’un any sense pandèmia.
La nova presidenta de l’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Mireia Sans, destaca la bona resposta dels mercats de proximitat. En declaracions a Tarragona Ràdio ha admès que han patit una davallada important però creu que la temporada no ha anat malament. De fet, ha estat bona pels establiments d’interior o de l’Ebre i no tant pels de costa, que han notat molt la manca de clients estrangers.
De cara al 2022 espera que la normalitat imperi i que bona part dels clients que els han conegut ara també repeteixin. Mireia Sans ha agafat el relleu de Joan Antón, qui ha estat durant 4 anys liderant l’associació que defensa els interessos del sector.