Ens agrada parlar amb vostè quan celebrem 35 anys…
I a mi m’agrada felicitar-vos. Aquesta és una xifra important i, a més a més, en el vostre cas gairebé coincideix amb el Dia Internacional de la Ràdio, i per això és motiu de doble celebració. El fet que estigueu en actiu i en bona forma mostra el vostre compromís amb la societat, que és vital en els mitjans públics.
Com sempre, anem de cara al futur. Les novetats que ens esperen canviaran la ràdio tal com l’entenem ara?
L’evolució tècnica no afectarà la manera que tenim de concebre la ràdio, que s’adaptarà tenint en compte els continguts i l’actualitat de manera prioritària. Els oients poden canviar la manera d’accedir, però sempre estaran interessats pel que succeeix en el seu entorn, per la informació, l’entreteniment i la proximitat. Evolucionaran les narratives, però no la manera de comunicar.
Quins canvis comportarà la sintonització digital en DAB?
L’evolució serà pel que fa a la qualitat del so, en aquest punt sí que notarem un canvi important respecte a l’actual FM, i també pel que fa a la possibilitat d’emetre dades associades a la informació, la qual cosa permetrà personalitzar la informació per una determinada població per exemple. Esperem que durant aquest 2021 hi hagi més notícies sobre la implantació del DAB.
Com poden competir l’emoció del directe i el podcast?
L’altre dia em van donar un exemple que ho il·lustra perfectament. El podcast és poder escoltar un concert amb una gran orquestra filharmònica, executada pel millor director i amb una gran qualitat de so. La ràdio en directe és poder estar a primera filera del concert. Les dues possibilitats són perfectament compatibles.
“El podcast és poder escoltar un concert amb una gran orquestra filharmònica, executada pel millor director i amb una gran qualitat de so. La ràdio en directe és poder estar a primera filera del concert“
Com arribem als oients més joves?
Algunes ràdios de Gran Bretanya ja estan experimentant amb la ràdio que s’emet a través del so, però també de la imatge, a través de plataformes com Youtube. Els nous oients són més visuals, el que obliga a experimentar amb noves fórmules.
ESCOLTEU LA NOTÍCIA SENCERA