Avui es commemoren 94 anys de la proclamació de la Segona República. El grup municipal d’En Comú Podem, acompanyat del diputat al Congrés, Fèlix Alonso, han recordat els drets i avenços que la República va portar.
Els Comuns han posat en valor els avenços socials sense precedents que va suposar la proclamació de la República. El diputat al Congrés de Sumar-Comuns, Fèlix Alonso, ha remarcat la importància de celebrar un any més aquesta fita històrica. Alonso indica que “si perdem la memòria, perdrem la perspectiva de futur”. Reivindica que va suposar un abans i un després, i que moltes coses de les quals avui gaudim, venen d’aquella proclamació.
D’altra banda, des del grup municipal també han posat en valor que als pressupostos de 2025 s’hagi inclòs el monument de Federico Garcia Lorca, una de les figures republicanes que consideren més importants. Toni Carmona, conseller d’En Comú Podem, expressa la importància de què s’ubiqui al barri de Torreforta.
Aquest matí s’ha penjat la bandera de la república al Balcó del Mediterrani. L’acte commemoratiu ha estat organitzat per la formació i ha comptat amb la presència del grup municipal d’En Comú Podem, acompanyat pel diputat al congrés Fèlix Alonso.
- S’aixeca el confinament pel núvol tòxic a Cunit i Calafell però es mantenen recomanacions de precaució a Vilanova i la Geltrú
- Protecció Civil demana respectar el confinament i admet que és una mesura “garantista”: “Que tothom estigui tranquil”
- Confinen la població de Cunit i Calafell per un incendi en una nau de productes químics a Vilanova
- L’Ajuntament de Tarragona adjudica l’estudi per determinar la contaminació atmosfèrica per compost orgànics volàtils a la Universitat Politècnica de Catalunya
- Tarragona commemora el Dia d’Europa