Els diferents cossos policials tindran accés a la base de dades de l’Associació per a la Defensa de la Marca,
fet que els permetrà tenir un contacte directe amb els fabricants de les grans marques per detectar productes falsificats. D’aquesta manera, quan els agents facin operatius relacionats amb la propietat intel·lectual podran contrastar ràpidament amb les empreses si el material intervingut és autèntic o és una imitació.
Aquest dimecres a Cambrils s’ha celebrat una jornada de formació a més de 150 policies per part de representants d’ANDEMA per saber detectar quins punts determinen la falsificació d’un producte i els Mossos d’Esquadra han signat un conveni de col·laboració amb l’entitat.
El cap de la regió policial del Camp de Tarragona, Vicenç Lleonart, ha destacat que més enllà del top manta als carrers el gran problema actual en matèria de propietat industrial són les vendes per internet. Lleonart ha afirmat que el 50% dels joves compren productes falsificats, majoritàriament a través d’aplicacions.
Considera que la conscienciació i la formació a la ciutadania és clau per lluitar-hi.

Lleonart ha explicat que ja treballen en la campanya de Setmana Santa als municipis costaners per lluitar contra les falsificacions i el top manta i ha apuntat que els diferents cossos policials hi treballen conjuntament.