L’alliberament, ara fa 20 mesos, dels peatges del tram sud de l’AP-7 –entre Vila-seca i Alacant- arrossega encara deures pendents en matèria d’inversions per garantir la seguretat de la via. L’aixecament dels peatges en aquest tram de 374 quilòmetres ha portat al voltant d’un 70% del trànsit de les carreteres paral·leles a la via ràpida, segons va reconèixer el Ministeri de Transports.
Plataformes veïnals i els transportistes reclamen al govern espanyol la necessitat de construir un tercer carril que pugui absorbir, especialment, el gran volum de trànsit pesant que circula per l’única via ràpida que connecta l’eix mediterrani peninsular amb Europa. Una ampliació prevista ja en el moment de construir l’autopista.
El portaveu de Prou!AP-7 gratuïta Ja!, Llorenç Navarro, recorda que l’increment de trànsit a l’autopista alliberada justifica la construcció urgent d’un tercer carril al tram sud.
El moviment veïnal ebrenc, que va protagonitzar 240 talls de l’N-340 reclamant l’alliberament de l’AP-7, lamenta que les administracions no obliguessin al seu moment a les concessionàries a construir aquest tercer carril.
Com a resultat també de l’increment de trànsit dels últims anys, especialment, pesant, tant plataformes com transportistes posen sobre la taula la necessitat d’habilitar més espais d’aparcaments a les àrees de servei així com àrees de descans “ben il·luminades”. La seva saturació ha deixat imatges com les de desenes de camions aparcats als carrils d’acceleració i desacceleració a aquests espais de l’autopista, amb els consegüents problemes de seguretat que això suposa.
Més notícies:
- Dani Vidal sobre el preu de les entrades del Barça: ‘No té sentit allunyar als aficionats dels camps de futbol’
- Martí Gironell “descobreix” el Tresor de Montserrat
- L’Ajuntament organitza per primera vegada un casal de Nadal gratuït
- Tarragona es mobilitza aquest dissabte per denunciar el negoci de l’habitatge
- Exclusiva: Els pessebres municipals ja tenen ubicació a la ciutat