El conflicte amb els estibadors afecta el tràfic de productes com els pinsos i cereals i afecta també, el sector de l’automoció i tèxtil al Port de Tarragona. La Unió Europea ha exigit canvis en les societats portuàries per liberalitzar la professió que des de fa més d’un segle funciona com una mutualitat on els treballadors controlen l’estiba.
A Tarragona, els estibadors treballen per al Centre Portuari Estarraco. Per tal d’adaptar-se a les mesures europees ha iniciat el procés de dissolució. Les cinc empreses que formen la societat seran les que contractin directament els treballadors per fer les feines de càrrega i descàrrega.
Des de fa uns dies, al port de Tarragona el ritme de l’activitat ha baixat. Els fabricants estan preocupats per la situació i temen que es pugui trencar la cadena alimentària en el cas de productes com els pinsos.
Els estibadors neguen que estiguin secundant una vaga de zel i asseguren que si el ritme s’ha reduït és a causa de la falta de personal per atendre totes les embarcacions que arriben. Jordi Anglès, president dels estibadors de Tarragona, assegura que si no hi ha més estibadors el port de Tarragona està en perill. La plantilla actual és de 126 persones. Anglés diu que si no hi ha més estibadors, la viabilitat del port de Tarragona està en perill.
Aquest dimecres a les 12h del migdia hi haurà una reunió dels estibadors amb les empreses contractants.