Els estudiants de primer del grau en Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris i del grau en Tècniques de Bioprocessos Alimentaris de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química s’estan formant per dissenyar els aliments del futur. Aquests dies estan ultimant productes eco-innovadors amb propietats que afavoreixen la bona salut mental, que, a més a més, s’han de poder produir a nivell industrial i comercialitzar. El resultat final serà avaluat per un panell d’experts el proper divendres 10 de juny.

Durant aquest darrer quadrimestre, els estudiants han abocat en la concepció i fabricació del nou producte alimentari tots els coneixements adquirits a classe: enginyeria de processos, biologia, química i fisicoquímica. Però també han hagut d’enfrontar-se a un problema obert i esprémer la creativitat, la capacitat de cerca i el treball en equip.

Albert Torrents, Pol Borràs, Arnau Roig i Pol Pérez ultimen al laboratori de Bioprocessos Alimentaris un snack de formatge de Halloumi. A més de complir amb el requisit de contenir propietats beneficioses per a l’organisme, han hagut de contemplar també “que es pugui congelar per ser cuinat posteriorment i que sigui un producte atractiu”, expliquen. Per això han optat per un tipus de formatge que no es fon, i estan fent proves amb el tipus d’aliment que l’embolcallarà, per exemple una tempura amb cervesa.

Al costat, Luna Karyssa, Aya Bakada i Lidia Galindo estan treballant en la salsa que acompanyarà l’snack: “els espinacs són un bon complement del formatge i porten vitamina C, que contribueix a la millora de l’estat d’ànim”, analitzen. Per això aquest és l’ingredient principal d’una salsa que també contindrà all, nata i condiments.

Un altre equip està fent les darreres proves de producte, un snack amb civada, un cereal ric en àcids grassos essencials i aminoàcids, que destaca pel se contingut en vitamines i minerals i per nombrosos efectes positius sobre l’organisme.

Per a aquestes estudiants, tot el projecte els ha permès posar-se en la pell d’un equip emprenedor: “Estem creant un producte per ser comercialitzat”. I també valoren l’aplicabilitat d’allò que han tractat a les classes: “Ens ha estat molt útil, per exemple, saber fer informes per als balanços de matèria i energia”, hi afegeixen els companys.

En tot el procés, un estudiant de quart els ha guiat en els moments que ho han necessitat, com a part de l’assignatura Pràctiques de Lideratge d’Equips. “El líder ens ha guiat, ens ha ajudat amb els càlculs i l’organització i a establir metes”, comenten les estudiants.