Els hotels de la ciutat de Tarragona mantenen al setembre bons resultats per l’arribada de turistes europeus i d’altres visitants atrets per les festes de Santa Tecla. El sector assegura que ha estat un dels millors estius que recorden amb els francesos que s’han convertit en el primer client.
El president de l’Associació d’Hotels de Tarragona, Xavier Jornet, assegura que l’avançament del curs escolar els ha afectat mínimament ja que la ciutat es nodreix durant el setembre de visitants europeus. Tot i que a l’estiu ha baixat el turisme britànic i ha desaparegut el rus, han crescut de manera important els visitants francesos que s’han convertit en el primer client dels hotels de la ciutat. S’ha mantingut el turisme espanyol i hi ha hagut notable presència destacada també d’alemanys, belgues i neerlandesos.
Jornet considera que l’aposta de Tarragona ha de ser la d’allargar la temporada tot l’any. Diu que per a fer-ho cal potenciar la peça clau d’atracció turística: el patrimoni. I té clar que cal treballar en experiències potents i de museïtzació.
Jornet també és partidari de millorar l’oferta de platges i senderisme a l’Anella Mediterrània amb serveis de qualitat, rutes i aparcaments segurs.