Els pescadors tarragonins reclamen un pla de viabilitat i avisen que hi haurà més aturades si no s’escolta el sector. No veuen viable les ajudes anunciades per l’Estat per fer el canvi de malles i demanen mantenir els dies de feina.
Aquest divendres, com ja va passar aquest dijous, les barques de l’arrossegament s’han quedat a port en una nova vaga. Al Serrallo l’ambient és tens i armadors i mariners afirmen que no estan disposats a ser «moneda de canvi».
El president de la Confraria de Pescadors de Tarragona, Esteve Ortiz, ha manifestat que «tot és una enganyifa», en referència a les noves mesures imposades des d’Europa, i recorda que han seguit fil per randa totes les normatives que s’han anat acordant en els últims anys.
Ortiz veu inviable adoptar mesures com el canvi de malles o les portes voladores i exigeix un pla de viabilitat per tenir una planificació clara dels dies que podran sortir a la mar, i que volen que per aquest 2025 siguin els mateixos que durant l’any passat. Amb tot, es mostra obert a negociar per poder donar continuïtat a l’activitat pesquera al Mediterrani. De moment, la tenen garantida com fins ara fins al 31 de maig. Ramon Budesca, armador de la Nova Tortosina, admet que una de les coses que porten pitjor és aquesta manca de concrecions.
L’acord de pesca europeu estableix que els pescadors de l’arrossegament poden treballar pràcticament els mateixos dies sempre que adoptin mesures encaminades a millorar la sostenibilitat de la seva activitat. Esteve Ortiz vaticina que hi haurà noves aturades però, d’entrada, la flota de l’arrossegament tornarà a feinejar dimarts vinent.
- Les cases rurals de l’Ebre i Tarragona fan ple per Cap d’Any en una campanya de Nadal amb ocupacions desiguals
- Els Reis Mags d’Orient desembarquen a Tarragona carregats d’amor, il·lusió i regals en la nit més màgica de l’any
- Migue Leal, nou jugador del Nàstic
- Tirlea finalitza la seva etapa al Nàstic
- Un Ibersol CBT llastrat per les baixes cau a la pista del Llíria, segon classificat de la Segona FEB, per 93-82