Els psicòlegs clínics tarragonins s’han sumat a la vaga de facultatius de la sanitat per reivindicar que la salut mental deixi de ser considerada una qüestió de segona. Professionals del territori s’han unit a les protestes centralitzades a Barcelona.
Denuncien que també pateixen les conseqüències de la sobrecàrrega de treball, les llistes d’espera i una falta de recursos que s’ha accentuat en els últims anys. Insisteixen que la salut mental s’ha de deixar de considerar “de segona” i que la seva qualitat s’ha de garantir a través de la posada en marxa d’un pla estructural amb mesures reals. La presidenta de l’Associació Catalana de Psicòlegs Clínics i Residents, Paola Punsoda, assegura que cal augmentar considerablement les places de Psicòleg Intern Resident i aconseguir una millor planificació dels recursos dirigits a l’atenció psicològica.
Els psicòlegs clínics reivindiquen poder oferir visites de seguiment d’una duració d’almenys 45 minuts, davant dels 30 actuals, i cada dues setmanes com a mínim. També reclamen la contractació de més professionals amb una formació adequada per prestar una atenció al Sistema Nacional de Salut.
Més notícies:
- La ciutat de Tarragona projecta el seu primer cementiri civil i públic
- El cantautor Adrià Pagès ens presenta el seu dic debut: Només mor el que s’amaga
- CaixaForum Tarragona explora les olors
- El Partit Popular demana la suspensió de la taxa turística
- Els Comuns han posat en valor els avenços socials que va suposar la proclamació de la República