powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.
Els transportistes tarragonins denuncien que se’ls culpi de les retencions a l’AP-7. El sector, que es reivindica com a essencial, se sent criminalitzat per l’administració i avisa que se’ls està acabant la paciència. Tot plegat mentre el govern català ja ha admès que estudia mesures per evitar les cues quilomètriques que s’han registrat els darrers caps de setmana. Una de les més rellevants passaria per restringir el pas de camions per la via ràpida.
La gratuïtat de l’AP-7 ha comportat un creixement del 40% del trànsit respecte a quan era de pagament. Hi ha més vehicles a la via, que no ha augmentat la seva capacitat, i això fa que hi hagi problemes, especialment, en caps de setmana o ponts. De fet, milers de cotxes i camions van quedar atrapats a l’AP-7 en les cues quilomètriques que es van formar dilluns passat, en l’operació retorn de la Segona Pasqua. És per això que el Govern ja estudia mesures per pal·liar-ho. I, entre elles, hi ha restringir el pas de camions.
La notícia no ha agradat a un sector que se sent constantment criminalitzat. El director de la Federació de l’Autotransport de Tarragona, Josep Lluís Aymat, ha explicat a Tarragona Ràdio que la situació és inadmissible. Recorda que històricament hi ha hagut cues a la via ràpida i lamenta que sempre acabin sent el cap de turc. Aymat afirma que els culpables dels col·lapses són els turismes i no pas els camions.
El setembre passat, el Govern català va decidir que, els diumenges, els camions només podien circular pel carril dret i a una velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora i sense fer avançaments.