El sector es nega rotundament a acceptar restriccions genèriques per utilitzar les autopistes amb independència del grau d’utilització prevista de la via.

En un comunicat, la FEAT explica que des de fa anys el col·lectiu negocia amb el Servei català de Trànsit limitacions en dies i hores concretes. Així mateix recorden que si hi ha trànsit pesat a l’autopista és perquè els camions tenen prohibit circular amb caràcter general per les carreteres nacionals ja que es va considerar que eren vies perilloses.

Darrerament el sector observa que, cada cop més, és culpabilitzat i criminalitzat pels accidents i retencions a les autopistes, i especialment l’AP7.
La Federació considera que es pretén justificar la imposició de més restriccions als camions i obrir de nou un debat sobre la necessitat de tornar a fer de pagament l’ús d’aquestes vies.

La FEAT té clar que era evident que la finalització dels peatges faria incrementar l’ús de les autopistes, i denuncia que les Administracions tot i ser-ne coneixedores no van fer
res. Consideren que tampoc hagués estat de més començar a preveure ampliar amb un tercer carril els trams on no hi ha alternativa al no haver-se fet la transformació de les carreteres nacionals en autovies.


El sector denuncia la falta d’inversió en les vies públiques i pensa que és incomprensible que tothom posi el crit al cel per unes retencions, a la sortida o tornada de l’àrea metropolitana de Barcelona, quan el volum de turismes en circulació superava el mig milió. Josep Lluís Aymat. Director de la FEAT.

El comunicat es tanca amb la preocupació dels transportistes davant unes inoportunes mesures de restricció en uns moments de patiment pels preus del gasoil.