Els empleats han lamentat que són un servei essencial però que en canvi estan subcontractats i això fa que les seves condicions laborals siguin pitjors. Hi treballen unes 230 persones i la Generalitat ha decretat un 85% de serveis mínims. Segons els empleats això farà que hi hagi entre quatre i sis persones menys per torn –d’unes 30 persones cadascun-, fet que suposarà que es deixaran d’atendre un 20% de les trucades. Des del comitè de vaga han afirmat que no la desconvocaran fins que Interior assumeixi compromisos per escrit.

Des de fa uns mesos l’empresa adjudicatària del servei és Ferrovial, però els treballadors han acusat el Departament d’Interior de la seva situació. Han assegurat que és Interior qui indica que a les bases de la licitació que el conveni que han de tenir és el de ‘Call Center’. David Vilaplana, del comitè de vaga per CCOO assegura que si fins ara no s’ha fet res ha estat per falta de voluntat política o per desídia. Alhora, els empleats han reclamat un conveni propi i han expressat que el de ‘Call Center’ que tenen ara no s’ajusta a la feina que fan. La seva tasca és atendre les trucades de la ciutadania que pateix una situació de risc i alertar els equips d’emergències. En aquest sentit han destacat que actuar amb rapidesa és fonamental.