Treballadores del 112 a les portes de l'edifici d'emergències de Reus, durant una jornada de vaga. Foto: ACN.
Treballadores del 112 a les portes de l'edifici d'emergències de Reus, durant una jornada de vaga. Foto: ACN.

Els representants dels sindicats del 112 dels centres de Reus (CGT) i Zona Franca (CCOO) s’han reunit aquest dijous amb el Departament d’Interior per denunciar la manca d’un conveni propi, “sous ínfims, problemes organitzatius i de comunicació” entre el 112 i els cossos operatius i l’obsolescència dels sistemes informàtics i cartogràfics del servei.

Davant de l’inici de la nova licitació per la gestió del servei de trucades d’emergència 112 de Catalunya, els treballadors han reclamat que s’internalitzi, ja que asseguren que l’externalització no garanteix el servei. Per això, els empleats mantindran la vaga fins que l’empresa accepti totes les demandes. A més, apunten que continuaran les mobilitzacions encara que s’acabi la vaga.

“Interior ha puntualitzat que no estan tancats a la internalització, però que és un procés llarg, que han d’estudiar i implementar al llarg d’un mínim de dos anys. Durada que li donarien a la licitació del proper concurs”, indiquen en un comunicat. Els sindicats també han explicat que el Departament els ha ofert un increment del plus d’emergències- que denuncien està inclòs a les nòmines i que “no arriba als 200 euros”. Segons els sindicalistes, Interior també s’ha compromès a fer de mediador amb la pròxima empresa adjudicatària perquè els millorin les condiciones laborals i els ha proposat constituir una comissió d’estudi per a la internalització del servei.