Satisfacció al Patronat de Turisme per la promoció de Tarragona a la fira turística de Navarra, el Navartur. Aquest cap de setmana la ciutat es va mostrar a l’esdeveniment amb un clar objectiu. Una de les grans apostes per aquest 2022 és el turista del nord de la península, que suposa una part important dels visitants a la ciutat.

Amb tot, els turistes bascos suposen el 6% del total i, els navarresos, el 3%. Alguns d’ells, lluny de ser visitants puntuals, fins i tot tenen segones residències a la Costa Daurada. Així, el Navartur és considerada una fira estratègica per a Tarragona. En aquesta convenció, el més rellevant és el client final, el turista, a diferència d’altres fires, on primen els promotors o els professionals de la comunicació. A més, arriba en un moment clau, ja que ara es comencen a fer les primeres reserves de la temporada.

Es tracta d’una estratègia continuista respecte al 2021. Darrerament, Tarragona s’ha centrat en el mercat madrileny. Són procedències pròximes i que tradicionalment s’associen a un turisme familiar, que Víctor Franquet, gerent del Patronat de Turisme, qualifica de «vital». Són diversos els atractius que s’expliquen de la ciutat portes enfora: el patrimoni monumental i el natural, la cultura i la gastronomia.

D’altra banda, Franquet detalla que el mercat turístic de Tarragona ha canviat amb la pandèmia. El turista català ha passat a ser el principal, i s’està aconseguint que aquest faci nit a la ciutat, cosa abans menys habitual. També abunda el visitant que pernocta a la Costa Daurada i ve a Tarragona durant un dia.

La presència de Tarragona al Navatur s’ha fet a través del conveni Córner de promoció turística amb la Diputació, que promociona la Costa Daurada.