Els usuaris que han optat pel bus directe per fer el trajecte Tarragona-Barcelona s’han multiplicat per cinc arran del tall ferroviari del corredor mediterrani. Segons han explicat a l’ACN fonts de l’empresa d’autobusos Plana, unes 285 persones utilitzen diàriament les noves línies ‘exprés’, que des de l’1 d’octubre han passat de ser tres a nou.
Des de llavors s’han venut 735 targetes T10/120, les quals també van entrar en funcionament la setmana passada. Entre aquests nous usuaris es troba l’Ivan, qui agafava el tren cada dia per anar a la universitat.
La Natàlia Martínez, que també és estudiant d’universitat, va decidir el passat 1 d’octubre apostar directament per l’autobús sense provar prèviament el pla alternatiu de Renfe. Ha assegurat que malgrat “tardar dues hores, prefereix agafar el bus, perquè sempre surt bastant puntual, arriba quan toca i tens lloc assegurat”.
La Michaela, usuaria de tren que ha optat pel bus arran dels talls, explica que ho fa perquè és l’única manera de fer el trajecte directe, però subratlla que prefereix el tren.
El passat 1 d’octubre, coincidint amb l’inici del tall ferroviari, el Departament de Territori va reforçar el servei d’autobús directe entre Tarragona i Barcelona amb l’objectiu de complementar el pla alternatiu de Renfe.