Els usuaris de tren coneixeran aquest divendres de primera mà els detalls i la viabilitat del pla alternatiu acordat per garantir la mobilitat durant els 5 mesos que durin les obres del túnel de Roda de Berà.

RENFE, Adif, la Generalitat i Ajuntaments implicats celebren aquest divendres una reunió per abordar el tema a la subdelegació del govern central a Tarragona. Hi assistiran membres de la plataforma Dignitat a les Vies. Una de les portaveus, Anna Gómez, diu que la paciència ja l’han esgotat i tenen ‘gola avall’ que el tall ferroviari serà un caos. Es planteja dormir fora de casa per anar a treballar i poder prescindir del tren per viatjar de Tarragona a Barcelona cada dia.

Renfe establirà un pla alternatiu de transport per carretera entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona i desviament de trens per garantir la mobilitat dels viatgers afectats. El gerent d’autocars Plana, Josep Albert Vallcorba, diu que hi haurà dos punts d’on sortiran els busos: a l’estació de trens per als passatgers que arriben del sud i a Battestini, per als usuaris de Tarragona.

Hi haurà 84 autobusos que oferiran més de 600 trajectes diaris i 30.500 places. Aquest servei per carretera cobrirà els trajectes entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona. Els busos faran trajectes directes, trajectes amb parades intermèdies, i pels trens amb destinació Salou-Port Aventura el recorregut serà Sant Vicenç de Calders – Salou-Port Aventura.

El servei alternatiu per carretera, estarà sincronitzat amb els horaris del servei de Rodalies. Els serveis de la línia R14 i R15 seran desviats per la línia Sant Vicenç de Calders – Valls – La Plana-Picamoixons, evitant el doble transbordament a una part important dels usuaris de la línia.