Els veïns de La Móra porten al Parlament les seves demandes per fer front els efectes de la dana del novembre. Una representació del barri exposarà a la comissió de Transició Ecològica les principals peticions, com ara la declaració de zona catastròfica.

Després de l’aprovació per unanimitat de la moció al ple de Tarragona, els veïns de La Móra cerquen la implicació de la Generalitat a l’hora de pal·liar els efectes de les intenses pluges del 4 de novembre i per evitar noves inundacions. Volen alçar la veu a la cambra catalana, explicar-se i cercar solucions als seus maldecaps cada cop que s’anuncien pluges.

Entre aquestes, hi ha demanar que el barri sigui declarat zona catastròfica perquè les famílies afectades es puguin acollir a ajudes i perquè es mobilitzin recursos per actuar a les infraestructures. Recordem que aquella dana va afectar uns 150 habitatges, alguns dels quals van patir inundacions greus, i també a diversos negocis. També es reclama la necessitat d’impulsar estudis d’inundabilitat.

Albert Franquès, president de l’Associació de Veïns La Mora-Tamarit, ha explicat a Tarragona Ràdio que la compareixença al Parlament és important per mirar d’aconseguir la implicació de les diferents administracions competents. I és que, segons apunta, hi ha veïns que han quedat en una situació molt delicada.

A la comissió de Transició Ecològica també es debatrà i votarà la proposta de resolució del grup parlamentari de Junts per Catalunya sobre els efectes de la dana a La Móra. També les esmenes que hi han presentat la resta de formacions.