Dos mesos després, els veïns de Ponent mantenen les protestes en contra de l’actual model d’atenció al CAP La Granja-Torreforta. La primera mobilització la van protagonitzar el 26 de juny, just després de sortir dels moments més complexos de la pandèmia, i la lluita segueix amb mobilitzacions setmanals a les portes del centre. De fet, afirmen que cada cop els atenen més tard i denuncien els problemes a l’hora de concertar cita, fins i tot telefònica.

Mentre no arriba l’esperada, i anunciada, ampliació del CAP La Granja-Torreforta, els seus usuaris afirmen que el servei sanitari ha empitjorat d’ençà que la Covid-19 acapara l’atenció. Expliquen que les cites presencials es donen amb comptagotes amb el canvi de model però pensen que el sistema telefònic tampoc funciona perquè sovint es troben que han de trucar molts cops abans de rebre resposta. Els usuaris sostenen que hi ha manca de personal, problema que no és nou, i també manca de recursos, fet que s’ha agreujat amb el coronavirus.

Fa dos mesos que protesten setmanalment per exigir millores, com també ho fan els veïns de Bonavista. I és que aquest altre barri de Ponent s’ha quedat sense urgències des de l’arribada de la pandèmia. Així, es veuen obligats a anar a La Granja-Torreforta o a l’hospital Joan XXIII en cas d’emergència. Des de l’Associació de Veïns, la seva presidenta, Loli Gutiérrez, insisteix en reclamar el retorn d’aquest servei per l’avançada edat de bona part de la població de Bonavista, que ja arriba a les 9.000 persones sense tenir en compte els usuaris que provenen de La Canonja. Ho ha dit en declaracions a Tarragona Ràdio.

L’entitat veïnal té la intenció de reprendre les mobilitzacions de cara al setembre.